Paski / łańcuchy napędowe

Wymiana paska (łańcucha) rozrządu w silniku, to nie lada wyzwanie. Owszem, dla doświadczonego mechanika, powinna to być igraszka, jednakże często spotykana jest praktyka wymiany tylko „koniecznych” do wymiany elementów. Nie tędy droga.

W ACS używamy dedykowanych zestawów blokad i kluczy, które pozwalają precyzyjnie ustawić rozrząd, zablokować wał, wyregulować fazy rozrządu. Ma to kluczowe znaczenie dla późniejszej pracy silnika.

Należy zwrócić uwagę na wymianę okolicznych uszczelniaczy (wału korbowego przedniego, wałka rozrządu) czy O-ringów (np. w systemie VANOS) lub uszczelek (pokrywy rozrządu).

Czas naprawy waha się od kilku godzin do dwóch dni. Jest to zależne od stopnia skomplikowania oraz ilości elementów – np. w BMW serii 3, model E90, warto zastanowić się także nad wymianą łańcucha pompy oleju – gdyż kierując się „dobrą praktyką” dobrze jest zdjąć miskę olejową, przy okazji wymiany rozrządu, aby przeprowadzić konserwację miski, czujnika oraz sprawdzić czy pompa nie opiłkuje; w takim wypadku mamy bardzo dobry dostęp zarówno do jednego jak i drugiego łańcucha, a model benzynowy jest znany z tego, że pompa oleju zużywa się szybciej niż w chociażby w silnikach Diesla.

Do kompletu rozrządu dodajemy także koniecznie nowy płyn chłodniczy.